Volvo S80 V8 4.4

Volvo S80 V8 4.4 Executive Geartronic

120.000 szerviz

2017. július 20. 15:57 - Schiwasser

Üdv mindenkinek,

Elérkezett a 120.000 szerviz ideje. Kinéztem az esedékes feladatokat majd kértem árajánlatot egy Volvo márkaszerviztől. Az alkatrészeket meglepően jó áron kínálta a szervit ezért, például a gyújtógyertya készletet meg is rendeltem tőlük. Itt mindig ragaszkodom a gyárihoz.

img_3121.JPG

Az internet számomra legnagyobb csodája a rajta összegyűlő, rendszerezett és elérhető tudás. Rövid keresés után találtam egy videót amin egy tulajdonos cseréli az XC90-esében (szintén a V8-as motorral szerelt) a gyertyákat, mindezt részletesen bemutatva. Íme: https://youtu.be/cSSjwAKNsHc?list=PLHlaPFxa_ruIKEkxWw6nmGIUM4kt-5F6D

A videóban látható tudással felvértezve álltam neki egy forró szombati délelőttön a gyertyascserének az autón. Kíváncsian vártam hogy fog működni a folyamat, lesz-e beragadó gyertya, esetleg hozzáférhetetlen példány és, hogy úgy általánosságban milyen állapotban lesznek a gyertyák.

Az autó eleje felé néző hengereken a munka kényelmesen és gyorsan ment, minden különösebb nehézség nélkül jöttek ki a gyertyák szép katonás rendben. A gyújtótrafók szép állapotban voltak, egy tiszta rongyos törölgetésnél többet nem láttam indokoltnak rajtuk. Nem így néztek ki maguk a gyertyák. Szemmel látható volt rajtuk, hogy leszolgálták az idejüket, megérett az idő a cserére.

 img_3210.JPG

Az új gyertyák betekerése előtt menetrögzítővel finoman megkentem a menetes részt majd betekertem őket a helyükre a végén pedig nyomatékkulcsal meghúztam őket.

A hátsó hengerek esetében a hozzáférés erősen korlátozott volt, köszönhető ugye a keresztbe beépített V8-as motornak. Itt sokkal többet kellett ügyeskedni, hogy rátaláljanak a szerszámok a csavarfejekre, ne essenek be a motortérbe a csavarok és összekötő elemek, krova fejek.

A gyertyák cseréje után nem volt más hátra mint a trafókat visszahelyezni majd a motorburkolatok visszatétele előtt beindítani a motort, ellenőrizendő az elvégzett művelet teljességét és sikerességét.

Működésbeli változást nem tapasztaltam, ugyanolyan szépen szinte selymesen jár a motor mint előtte. Továbbra is kifogástalan a gépcsoda.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://volvos80v8.blog.hu/api/trackback/id/tr2412676683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása